پاسخ به سوالات اهل سنت در مورد خلافت..
چون از نظر شیعه این پیامبرصلی الله علیه وسلم نبوده که حضرت علی را به عنوان جانشین انتخاب کرده است، بلکه این امر از نظر علمای شیعه دستوری الهی بوده است، پس شیعه در واقع دارد می گوید که چرا ابوبکر جانشین گذاشت ولی خداوند نگذاشت؟؟!!!در متن بالا اشاره شده است از نظر شیعه خلافت بعد رسول خدا (ص) الهی بوده است، و در ادامه میگویند چرا ابوبکر جانشین گذاشت و خداوند عزوجل نگذاشت؟! دوستانی که به دقت متن بالا را میخوانند درست متوجه تناقض میشوند. شما جواب چه کسی را میدهید؟ مگر جواب شیعه را نمیدهید؟ اگر دستور الهی بوده پس چرا در ادامه میگویید خداوند جانشین نگذاشت؟ ولی آیا این دستور الهی بوده است یا نه، در انتهای مطلب هم در کتاب خدا وهم سنت بررسی میکنیم.. .. .. .. .. .. .. .. .. ..عمل ابوبکر چه ربطی به دستورات الهی دارد؟؟ خداوند هر دستوری را صلاح بداند و اراده کند می فرستد و این چه ربطی به اعمال دیگران دارد؟؟!! اعمال دیگران که برای خداوند حجت محسوب نمی شوند و ما که نمی توانیم برای خداوند تعیین تکلیف کنیم. به گفته شما اهل سنت، خلفای راشدین ابوبکر، عمر و عثمان سنی بوده اند، یعنی از سنت رسول خدا (ص) پیروی میکرده اند! و سؤالی که مطرح میشود این است که اگر برفرض محال پیامبر (ص) برای خود جانشین انتخاب نکرده اند. پس چرا جناب ابوبکر خلاف سنت نبوی عمل کرده است؟ آن هم به قول شما خلیفه رسول الله (ص)! خلیفه اگر خلاف سنت عمل کند وای به حال دیگران.. و شما میگویید عمل ابوبکر چه ربطی به خدا دارد! در اینجا شما رسما ابوبکر را ضد کتاب و سنت معرفی کرده اید و اعمال و رفتارش غیر از دستورات الهی و سنت نبوی میدانید، که در متن بالا به صراحت به این امر تاکید کرده اید.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. در ضمن حضرت ابوبکر تنها حضرت عمر را به عنوان نامزد معرفی نموده است نه اینکه ایشان را به زور و یا با کودتایی بر مسند قدرت بنشاند و حتی در این امر با اصحاب دیگر نیز مشورت کرده است و سپس اصحاب با حضرت عمر بیعت نمودند و انتخاب خلیفه بدون بیعت و شورا ممکن نیست! در مورد مشورت حضرت ابوبکر با صحابه به برخی از روایات اشاره می کنیم: ابن سعد و طبری و غیره با اسانید متعددی روایت کرده‌اند که ابوبکر وقتی به بستر بیماری افتاد عبدالرحمان بن عوف را فرا خواند و به او گفت: در مورد عمر بن خطاب به من بگو. عبدالرحمان گفت: تو مرا از چیزی می‌پرسی که خودت آن را بهتر می‌دانی. ابوبکر گفت: گرچه بهتر می‌دانم. عبدالرحمان گفت: سوگند به خدا او بهترین کسی است که مورد نظر شماست. سپس عثمان بن عفان را فرا خواند و گفت: در مورد عمر به من بگو. عثمان گفت: تو از همه ما به او آگاه‌تر هستی. گفت: با اینکه از شما به او آگاهترم (می‌خواهم نظر شما را بدانم).عثمان گفت: آنچه من در مورد او می‌دانم این است که درون او بهتر از ظاهر اوست، و در میان ما هیچ کسی مانند او وجود ندارد. ابوبکر گفت: خداوند بر تو رحم نماید، سوگند به خدا اگر او را ترک می‌کردم از تو فراتر نمی‌رفتم. و با سعید بن زید اباالاعور و اسید بن حضیر و دیگر مهاجرین و انصار مشورت کرد. اسید گفت: او بعد از تو بهترین است، برای آنچه سبب رضامندی (خدا) می‌شود راضی می‌گردد، و بر آنچه سبب ناخشنودی (خدا) می‌شود ناخشنود می‌گردد، آنچه پنهان می‌نماید بهتر از آن چیزی است که اظهار می‌نماید، و هیچ‌کسی در به دست گرفتن این امر از او قوی‌تر نیست. در اوائل متن گفتید جناب ابوبکر فقط عمر بن خطاب را به عنوان نامزد انتخاب کرده است ولی در کتب شما چیز دیگریست! مثل؛ ابن اثیر در أسد الغابة جلد 4 صفحه 180 مینویسد، ابوبکر گفت: من بعد از خودم بر شما عمر بن خطاب را جانشین قرار دادم، حرف شنو و مطیع او باشید.. .. .. آیا در این روایت حرفی از نامزد قرار دادن هست؟ یا در روایت دیگر ابن حبان در کتاب الثقات جلد 2 صفحه 193 هست که، أبوبکر گفت: خدایا من عمر را بدون اجازه پیامبرت، ولی امر مسلمان ها قرار دادم. لطفا از این به بعد دروغ نگویید که ابوبکر جانشین انتخاب نکرده است. و در ادامه میگویید با مشورت صحابه عمر را انتخاب کرده و یعنی صحابه راضی بودند! ولی در روایات کتب معتبر شما چیزهای دیگری آمده است از جمله، إبن أبی شیبه در کتاب المصنف جلد 8 صفحه 574 مینویسد: وقتی ابوبکر در حال احتضار قرار گرفت، کسی را به دنبال عمر فرستاد تا او را جانشین خود کند، مردم گفتند: کسی را بر ما مسلط میکنی که خشن و بد اخلاق است، اگر او حکومت را به دست گیرد، سخت گیر تر و خشن تر خواهد شد، جواب خدا را چه خواهی داد که عمر را بر ما مسلط می کنی؟ سند این روایت صحیح است..همچنین إبن سعد در الطبقات الکبری جلد 3 صفحه 196 به نقل از عائشه می نویسد که علی بن أبی طالب علیه السلام و طلحه نیز اعتراض کردند.. روایت: وقتی زمان مرگ ابوبکر فرا رسید، عمر را به جانشینی خویش انتخاب کرد؛ پس علی و طلحه به نزد او آمده و گفتند: چه کسی را انتخاب کرده ای؟ پاسخ داد عمر را! گفتند: با این کار، پاسخ پروردگارت را چه خواهی داد؟ ابوبکر گفت: خدا را به من میشناسانید؟ من به خدا و به عمر از شما دانا تر هستم. حتی إبن تیمیه حرانی نیز در منهاج السنة جلد 6 صفحه 155 اعتراف کرده است که صحابه معترض بوده اند: صحابه با ابوبکر در باره جانشینی عمر با او صحبت (اعتراض) کردند و گفتند: چرا یک فرد خشن و تند را بر خلافت برگزیده ای؟ فردا جواب خدا را چه خواهی داد؟ ابوبکر گفت: من را از خدا میترسانید؟! بله این هم سه روایت صحیح السند در مورد ناراضی بودن صحابه از انتخاب کردن عمربن خطاب به عنوان جانشینی ابوبکر بن ابی قحافه. شما مگر نمی گویید رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم برای خودشان جانشین انتخاب نکرده است؟ پس چرا ابوبکر خلاف سنت نبوی (ص) خلیفه انتخاب کرد آن هم با وجود ناراضی بودن صحابه جلیل القدر رسول خدا(ص).. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. آری حضرت محمد صلی الله علیه وسلم هیچگاه بدون اذن الهی، آن هم در امری به این مهمی کاری را نمی کرده و دستوری را صادر نمی کرده است، چون عواقب این دستور به پای اسلام و خدا گذاشته می شده است. و در متن بالا به صراحت میگوید که حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم برای خود جانشینی قرار نداده است! و اما در کتاب خدا و سنت نبوی(ص) قدمی میزنیم ببینیم آیا خلیفه به وسیله خداوند انتخاب شده یانه. اولین آیه محکمی که دلالت بر خلیفه بودن حضرت علی (ع) است آیه 55 سوره مبارکه مائده می باشد. سرپرست و صاحب امر شما، تنها خدا، پیامبر او و کسانی هستند که ایمان آورده اند؛ همانها که نماز را به پا می دارند و در حال رکوع، زکات میدهند. طبری در تفسیر خود جلد 6 صفحه 390 به نقل از مجاهد نوشته است: این آیه در باره علی بن أبی طالب علیه السلام نازل شده است و او در حال رکوع صدقه داده است. همچنین إبن أبی حاتم در تفسیر خود جلد 4 صفحه 1162 از عتبة بن أبی حکیم همین مطلب را نقل کرده است.. و آلوسی در روح المعانی جلد 6 صفحه 167 در باره شأن نزول آیه گفته است: اکثر صاحبان روایت، بر این باور هستند که این آیه درباره علی کرم الله وجهه نازل شده است.. و آیه بعدی، آيه 67 سوره مبارکه مائده است که با آیه ابلاغ مشهور است.. ای پیامبر! آنچه از طرف پرودگارت بر تو نازل شده است، به طور کامل ابلاغ کن، زیرا چنین نکنی، رسالت او را انجام نداده ای. خداوند تو را از مردم، حفظ می کند. إبن أبی حاتم در تفسیر خود (تفسیر ابن أبی حاتم) جلد 4 صفحه 1172 از أبو سعید خدری نقل کرده است: این آیه در باره علی بن أبی طالب نازل شده است.. آلوسی در تفسیر روح المعانی خود جلد 6 صفحه 193 می نویسد: ابن مردویه از ابن مسعود نقل می کند که ما در زمان رسول الله (ص) این آیه را اینگونه می خواندیم: آنچه از طرف پرودگارت بر تو نازل شده است که "علی ولی مومنین است" را به طور کامل ابلاغ کن، واگر چنین نکنی، رسالت او را انجام نداده ای. و سیوطی در الدر المنثور جلد 2 صفحه 298 این روایت را چنین نقل کرده است: آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است که علی مولای مومنین است را به طور کامل ابلاغ کن واگر چنین نکنی، رسالت او را انجام نداده ای. و آيه دیگری، آیه 3 سوره مبارکه مائدة است: امروز، دین شما را برایتان کامل کردم؛ نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم. خطیب بغدادی در تاریخ بغداد جلد 8 صفحه 284 با سند معتبر نقل کرده است که این آیه بعد از معرفی امیرمؤمنان علیه اسلام در غدیر خم، نازل شده است: روز غدیرخم، زمانی که پیامبر(ص) دست علی بن ابی طالب را گرفت، سپس فرمود: آیا من سرپرست مؤمنان نیستم؟ گفتند: بله ای رسول خدا، فرمود: هر کس که من مولای او هستم، علی مولای اوست. پس از آن، عمر بن خطاب گفت: تبریک تبریک بر تو ای فرزند ابی طالب؛ زیرا از این پس تو مولای من و مولای کل مسلمانان هستی، سپس این آیه نازل شد: امروز، دین را برایتان کامل کردم.. .. .. .. ... و حال در سنت پیامبر اکرم(ص) جستجو میکنیم که آیا خود پیامبر(ص) جانشین انتخاب کرده اند یا نه! علمای اهل سنت نقل کرده اند که رسول خدا(ص) فرمود: به راستی علی از من است و من از او هستم و او سرپرست همه مومنان، پس از من است. حاکم نیشابوری در المستدرک جلد 3 صفحه 110 پس از نقل روایت میگوید این روایت صحیح است و شرایط صحیح مسلم را دارد.. .. .. .. .. .. آیا معنای ولی بر خلافت دلالت دارد؟ در اینجا به سراغ کلمات خلفای شما اهل سنت می رویم که آنها از این معنا چه فهمیده اند. ابن کثیر در البدایة والنهایة جلد 6 صفحه 333 گفته است: ابوبکر(در نخستین سخنرانی خود بعد از خلافت) گفت: من حاکم شما شدم، و حال آنکه از شما بهتر نیستم.. .. .. و مسلم در صحیح مسلم جلد 5 صفحه 152 حدیث 4468 نقل کرده است زمانی که رسول خدا وفات کرد، ابوبکر گفت: أنا ولی رسول الله(ص) من جانشین رسول خدا هستم..... بعد ابوبکر فوت کرد من جانشین رسول خدا و جانشین ابوبکر شدم.. روشن است که نمی توان در این روایات از کلمه ولی معنای دوست گرفت، زیرا اگر به معنای دوست باشد به این معنا است که ابوبکر و عمر گفته اند تا رسول خدا زنده بود، ما با شما دوست نبودیم و الآن دوست شده ایم.. ... ... ... إبن أبی عاصم در کتاب السنة لابن أبی عاصم صفحه 551 می نویسد که رسول خدا صلی الله وآله خطاب به امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: تو پس از من، جانشین من در میان همه مومنان هستی. وأنت خلیفتی فی کل مؤمن من بعدی. در اینجا به صراحت کلمه خلیفه را می آوردند. البانی در باره سند این روایت می گوید: سند این روایت صحیح است. و حاکم نیشابوری در المستدرک جلد 3 صفحه 133 این روایت را این چنین نقل میکند که رسول خدا(ص) خطاب به علی(ع) فرمودند: شایسته نیست که من از میان مردم بروم مگر اینکه تو جانشین من باشی.. وأنت خلیفتی.. و همین ها برای اهل حق بس است اگر بخواهند تحقیق کنند و حقیقت را جویا شوند..
..

نظرات شما عزیزان:

محمد اسلامی
ساعت9:27---16 اسفند 1393
سلام اقای اسلام تکس! خیلی ممنون از این جواب دندان شکن! اگر دقت کنید بنده، بند بند مطلب شما را تشریح کرده و جواب آن را از قرآن و سنت جواب داده ام و شما که ادعای پوچ دارید که منابع ضعیف هستند بفرمایید کدام روایت از نظر خودتان ضعیف شده اند؟ و این دروغی آشکار است که گفتید ضعیف هستند و برفرض محال چند تا از اینها ضعیف باشد باز هم سخن ناراست شما نمایان میشود که من از قران هم دلیل آوردم یعنی نعوذبالله کلام خداوند هم ضعیف است.. می دانید چرا جواب شما را تا الآن ندادم؟؟ جواب ...... خاموشیست.. یاعلی مدد

محمد اسلامی
ساعت9:27---16 اسفند 1393
سلام اقای اسلام تکس! خیلی ممنون از این جواب دندان شکن! اگر دقت کنید بنده، بند بند مطلب شما را تشریح کرده و جواب آن را از قرآن و سنت جواب داده ام و شما که ادعای پوچ دارید که منابع ضعیف هستند بفرمایید کدام روایت از نظر خودتان ضعیف شده اند؟ و این دروغی آشکار است که گفتید ضعیف هستند و برفرض محال چند تا از اینها ضعیف باشد باز هم سخن ناراست شما نمایان میشود که من از قران هم دلیل آوردم یعنی نعوذبالله کلام خداوند هم ضعیف است.. می دانید چرا جواب شما را تا الآن ندادم؟؟ جواب ...... خاموشیست.. یاعلی مدد

اسلام تکس2
ساعت1:17---12 اسفند 1393
منابه قوی رو ول کردید چسبیدید به ضعیف چرا مگه تو کتب شیعه کم تناقض هست

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: پیامبرصلی الله علیه وسلمشیعهچرا ابوبکراز نظر شیعهخلافت بعد رسول خداابوبکر جانشین گذاشتخداوند عزوجلبه دقتتناقض میشوندجواب شیعهدستور الهیعمل ابوبکردستورات الهی داردصلاح بدانداعمال دیگرانحجت محسوب نمی شوندشما اهل سنتخلفای راشدینابوبکر، عمر و عثمانسنت رسول خداجناب ابوبکرخلیفه رسول الله (ص)خلاف سنتضد کتاب و سنتاعمال و رفتارشدستورات الهی و سنت نبویعنوان نامزدزور و یا با کودتاییمسند قدرتاصحابحضرت عمرانتخاب خلیفهحضرت ابوبکرابن سعد و طبریعبدالرحمان بن عوفعبدالرحمانسپس عثمان بن عفاندر مورد عمر بن خطابآگاهترمعثمان گفتمانند او وجود نداردخداوند بر تو رحم نمایدسعید بن زید اباالاعوراسید بن حضیرمهاجرین و انصارمشورت کردبعد از تو بهترین استراضی می‌گرددناخشنود می‌گرددبهتر از آن چیزی استقوی‌تردر اوائلابن اثیرأسد الغابة جلد 4 صفحه 180بعد از خودمعمر بن خطاب را جانشین قرار دادمحرف شنو و مطیع او باشیدابن حبان در کتاب الثقات جلد 2بدون اجازه پیامبرتدروغ نگوییدمشورتصحابه عمرصحابه راضی بودندروایات کتب معتبرإبن أبی شیبهکتاب المصنف جلد 8 صفحه 574ابوبکر در حال احتضارخشن و بد اخلاق استإبن سعدالطبقات الکبری جلد 3 صفحه 196به نقل از عائشهزمان مرگ ابوبکرعلی و طلحهپاسخ داد عمر راپاسخ پروردگارت را چه خواهی دادخدا را به من میشناسانیدإبن تیمیه حرانیمنهاج السنة جلد 6صحابه معترض بودندیک فرد خشن و تندجواب خدا را چه خواهی دادروایت صحیح السندانتخاب کردن عمربن خطابابوبکر بن ابی قحافهابوبکر خلاف سنتصحابه جلیل القدر رسول خداحضرت محمد صلی الله علیه وسلمدر امری به این مهمیکتاب خدا و سنت نبویآیه 55 سوره مبارکه مائدهسرپرست و صاحب امر شماعاشق خداییتنها خداکسانی که ایمان آورده اندنماز را به پا می دارنددر حال رکوع، زکات میدهندطبری در تفسیر خود جلد 6 صفحه 390به نقل از مجاهدتفسیر ابن أبی حاتم جلد 4 صفحه 1162عتبة بن أبی حکیمروح المعانی جلد 6 صفحه 167شأن نزول آیهاکثر صاحبان روایتعلی کرم الله وجههآيه 67 سوره مبارکه مائدهآیه ابلاغای پیامبراز طرف پرودگارت بر تو نازل شده استبه طور کامل ابلاغ کنإبن أبی حاتمتفسیر ابن أبی حاتم جلد 4 صفحه 1172أبو سعیدآلوسیتفسیر روح المعانی خود جلد 6 صفحه 193ابن مردویه از ابن مسعودعلی ولی مومنین استرسالت او را انجام نداده ایسیوطیالدر المنثور جلد 2 صفحه 298آیه 3 سوره مبارکه مائدةدین شما را برایتان کامل کردمنعمت خود را بر شما تمام نمودمخطیب بغدادیتاریخ بغداد جلد 8 صفحه 284سند معتبراسلام در غدیر خمروز غدیرخمدست علی بن ابی طالبهر کس که من مولای او هستمعمر بن خطاب گفتتبریک تبریک برتوای فرزند ابی طالبزیرا از این پس تو مولای منآیه نازل شدامروز، دین را برایتان کامل کردمسنت پیامبر اکرمعلمای اهل سنت نقل کرده اندعلی از من است و من از او هستماو سرپرست همه مومنان، پس از من استحاکم نیشابوریالمستدرک جلد 3 صفحه 110این روایت صحیح استصحیح مسلم را داردمعنای ولی بر خلافت دلالت داردکلمات خلفای اهل سنتابن کثیرالبدایة والنهایة جلد 6 صفحه 333در نخستین سخنرانی خود بعد از خلافتمن حاکم شما شدمحال آنکه از شما بهتر نیستمصحیح مسلم جلد 5 صفحه 152 حدیث 4468ابوبکر گفتأنا ولی رسول الله(ص)جانشین رسول خدا هستمابوبکر فوت کردجانشین رسول خداجانشین ابوبکر شدمروشن استکلمه ولی معنای دوستابوبکر و عمردوست نبودیمإبن أبی عاصمالسنة لابن أبی عاصمرسول خدا صلی الله وآلهامیرمؤمنان علیه السلامتو پس از منجانشین من در میان همه مومنان هستیوأنت خلیفتی فی کل مؤمن من بعدیبه صراحت کلمه خلیفه را می آوردندالبانیروایت صحیح استحاکم نیشابوریالمستدرک جلد 3 صفحه 133رسول خدا(ص)خطاب به علی(ع)شایسته نیستمیان مردمتو جانشین من باشیأنت خلیفتیاهل حقمحمد اسلامیمن عاشق محمدمتحقیق کنندحقیقت را جویا شوندislami313lxbir

تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393 | 1:51 | نویسنده : محمد اسلامی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب فروشگاه اینترنتی
  • وب تماش
  • وب تالار نیوز
  • وب رد ریپورتر